HAZWAN SYAFIQ SILA RESPOND

Salam.

  Setelah PRK berahkir, bahangnya masih belum reda, ribut PRK masih bertiup kencang ombak isu masih melanda yang berkaitan individu yang bertanding semasa PRK baru-baru ini, walaupun PRK sudah berakhir dan barisan MPM telah dibentuk namum tsunaminya PRK masih berbekas iaitu masih banyak isu yang masih berbangkit dan persoalan belum terjawab.

  Walaubagaimanapun tahniah kepada MPM yang di bentuk dan diharap kepada barisan MPM kali ini lebih mantap kerana kali ini MPM di barisi dari pelbagai kaum dan wakil dari fakulti, yang secara peribadi saya percaya akan lebih membudayakan dan mewarnai UMP dan idea-idea yang lebih utuh dan ampuh akan terhasil dan mangharapkan MPM leboh bersikap terbuka.

  Kita terus kepada isu dan agenda posting ini di buat, kami dari pihak TGM menerima maklumat dari informer kami, yang kami rasa biarlah identity beliau dirahsiakan, demi menjaga kepentingan beliau. Kami dimaklumkan beliau telah pergi sendiri dan bertannyakan kepada pihak Pejabat NC, mengenai seorang pelajar FKM tahun 2 yang mendakwa telah menemui NC mengenai isu L1 di akhir semester, dan akhirnya memaklumkan kepada pelajar FKM tahun 2 bahawa isu ini selesai.

  Informer kami mendakwa bahawaisu  LI di akhir semester telah selesai dan pelajar tahun 2 ambilan 08/09 juga akan menjalani LI di akhir semester, dan pihak Pejabat NC mendakwa tidak pernah menerima kunjungan dari individu ini. Jadi apakah relevant dan motif Saudara Hazwan Syafiq memanggil kesemua pelajar tahun 2 mengadakan perhimpunan mengenai LI ini sedangkan masalah LI ini telah lama selesai ketika majlis anjuran MPP ketika itu bersama NC di block W??

  Apakah motif dan agenda saudara?  mahu menjadi hero?? Mudah dikenali dan mendapat sokongan dari pihak kami pelajar FKM semasa PRK?? Menonjolkan 'ciri-ciri' kepimpinan saudara kepada kami?? Walaupun itu hanya satu pembohongan sekiranya perkara ini benar?? Kami dari pihak TGM bukan berniat memihak kepada individu ataupun untuk kepentingan kami mahupun menjatuhkan reputasi saudara tetapi kami perlukan penjelasan dari pihak saudara kenapa saudara melakukan semua ini??

  Ini kerana kami dan pelajar lain merasa tertipu sekiranya itu hanya propaganda saudara, jadi kami dari pihak TGM dan juga informer kami yang merasakan diri kami tertipu memerlukan penjelasan dari pihak saudara, dan kami berharap akan mendapat penjelasan secepat mungkin samada perkara ini benar ataupun tidak, dan kami percaya anda seorang yang berintergriti seperti manifesto yang saudara canangkan semasa PRK lalu iaitu. Dan kami juga mahu menjadi seperti apa yang saudara sarankn kepada kami iaitu mahu Mahasiswa Mahasiswi CAKNA!!!


manifesto saudara yang masih tergiang-giang di telinga saya:

KEPIMPINAN BERKUALITI, MAHASISWA BERINTEGRITI


p/s: Kami berharap saudara akan respond perkara ini, dan sekiranya saudara mengambil keputusan mendiamkan diri, kami menerima tindakan saudara itu.

Sekian terima kasih

15 orang Mahasiswa cakna:

Anonymous said...

uit? asal hazwan syafiq kate dah sah dak2 08/09 LI last sem?
tipu kah?
apekah??
bg kami angan2 kosong kah?

indigo_inferno said...

alahai HS..
aku xley terima alasan xde masa ko dlm majlis 2 pihak 1 hasrat...
aku pn blaja kat pekan gak, bole jer buat sticker kk2...

hazwan syafiq said...

assalamualaikum warahmatullah..untuk pengetahuan pihak gerabak..urusan latihan industri diserahkan kepada pihak fakulti masing-masing untuk tentukan tahun berapa yang akan mulakan latihan industri.pada semester lepas saya terlebih dahulu berbincang dengan t.dekan..tuan haji amiruddin untuk meminta sokongan dan surat yang dibuat diserahkan pada dekan FKM,iaitu prof rosli.hasil perbincangan MECHAPRO dan staff FKM,latihan industri untuk tahun 2 mekanikal memang akan dijalankan pada semester 8 tahun akhir..tahun 1 akan memulakan latihan industri pada cuti semester 6 selama 3 bulan..

sekian.sebarang kekeliruan boleh hubungi saya.017-9691066..terima kasih..

Raja Drama said...

haha...tengok TGM,dia dah melompat..ade org panass..kpd anda yg tak tau perangai sebenar dia,hayati lagu Drama King ni..TGM,ni ak tlong pastekan ntuk korang..hahaha...layan..


Kali pertama aku mengenalimu
Mahu bersama
Mahu bersama
Raut wajahmu bersih
Meyakinkan hati ini
Aku terpaut

Semua dusta palsu
Aku tertipu
Keperibadianmu
Berubah menurut nafsu
Panggilanmu gelaranmu
Baru ku tahu

Chorus
Lakon layarmu hebat
Terpukau ku melihat
Isi hati upahan
Sampai bila
Kau mahu tersesat
Tidak kau penat
Hidup penuh muslihat
Mahkotamu Raja Drama

Kau masih berpura-pura
Kata-katamu hanya propaganda
Mengejar hijau ungu
Mata kelabu
Ini bukan kau yang pernah ku kenal dulu
Panggilanmu gelaranmu
Baruku tahu

Ulang Chorus

Panggilanmu gelaranmu
Baru ku tahu
Kau bertapa
Bagai maharaja di atas lembah
Lakon layarmu yang terhebat
Memukau mata melihat
Tidak kau penat
Hidup penuh dengan tipu muslihat
Sampai bila Raja Drama
Sampai bila Raja Drama

Tidak kau penat
Hidup penuh dengan tipu muslihat
Sampai bila Raja Drama
Sampai bila Raja Drama
Tidak kau penat
Hidup penuh dengan tipu muslihat


uuu,kalu nk dengar lagu ni,pgi kat sidebar..ak ske lagu tema TGM ni..kihkihkih..

Anonymous said...

aik..npe urusan LI kna jmpe ngn dekan..yg suffi duk berjuang tu bkn ke ngn NC..so pe kuasa dekan ek..xphm ni..biar betik..

1511_paranormal said...

Salam TGM,

kali ni ak x bape nk stuju ngan korang(TGM)..erm,yes,...ak harap pas ni korng x lg post bende2 yg mendownkan individu..
yelah..ktorang dah x pandang pun same itu HS,so xpayahlah nk perburukkan dia lagi..dia dah xde kuasa..lebih baek kte teruskan agenda kita..

TGM,harap korang dpt cari solution mcmne nk tangani isu kite ni,bukan pegi pangkah org yg mmg dah xde tmpat disisi Mahasiswa UMP k..

xkesahlah korang ni ade tali barut lecturer mekanikal ke..or sape2 jelah..korang spatutnya lebih positif n x payah burukkan individu..sian ak tgok dorang ni..udah2 le tu..

blog ni dah ramai yg tahu..

ak tau korang ni profesional..
dan ak x menolak ade dikalangan korang ni lecturer..

ok..

1511_paranormal

Anonymous said...

-ceSc-
pasal hazwan syafiq tu aq x komen,tp seyiesly,telling d truth,dekan kte,prof dah banyak brjuang tok kes LI nih..prof salah seorng yang membawa kes ni ke pihak atasan..v all should really2 appreciate n thnks him..=]

1511_paranormal said...

-ceSc- ;
I think our dekan deserve to see this blog..at least he know,n we all know wht he`ve done..
togother we prevail...


1511_paranormal

bobo da great said...

klu stakat nk wat blog nk jtuh kn org x pyh lar wey.. mak bpk ko anto ko bljo kt cni mmg nk jtuh kn maruah org ke hape??? klu ko wat blog nk kasi up kn dak2 meki nh, nk pjuang kn hak2 dak meki.. kompom ak sapot...nh ko nk down kn org pehal????

Anonymous said...

bobo,
kita xnk bdk2 lain merasa tertipu..tu jerr
tell the truth..all got satisfied

Anonymous said...

salam.. knp kteorg thn 1 dijadikan bahan uji kaji LI yang terbaru nie????? apa salah kteorg??? kmi mmg xstuju!!!!!

aku peduli said...

salam,, nampaknye ade yg tidak puas hati dengan post ini,,dan aku agk setuju juga,bukan disebabkan mengikut mereka tidak setuju.tetapi diatas pemikiran sendiri. seolah TGM sedang melakukan seperti yg telah dipostkan dlm blog ssorg yg korg penah ungkitkn(yg menkritik) dan mungkin lagi teruk dimana nama yg dikritik TERUS TERANG BENDENDERANG di diberitahu..

so..itu pandangan aku jek..fikirkan2 laa...

I'n said...

salam,
aku percaya majo kt cini muslim..
and as a muslim, kite xboleh membuka aib orang lain kecuali ada sebab2 tertentu. aku rase da ade da post dlam gerabak ni yg sentuh isu ni..
tapi kalu nak kritik untuk die berubah, aku x rase itu salah..
so kalu boleh tlng bgi kritikan yg membina dan bukannya menghina n mencaci...

dila Gedik said...

erm,...mungkin juga polisi TGM yg hanye menyediakan medium ntuk mahasiswa salurkan ketidakpuasan hati dorang..so,kalu ade org hantar email ttg seorang pemimpin yg mmg xlayak jd pemimpin,adakah ia salah?..
yg ak tau,TGM ni akan post ape yg masuk dlm email dorang..TGM xkan keluar wat kajian,sbb dorang dah ckap dorang pun studnt gak..ade test..assignmnt cam kte gak..huhu..
xpe2,yg penting ade gak pihak yg mnegur,drpd terus kutuk blakang.at least lpas HS bace blog TGM,dia akan sedar kesilapan dia..kte sumer berprasangka baek..insyallah,kita akan jadi Mahasiswa terbaek..xgitu..

dila

Anonymous said...

dahlah ko dh porak perandakan mechapro,ko bwak msk GPMS lak dlm UMP,ko dh buat org gaduh sna sni...skarang ko nk jd pmimpin kami lg skali???jgn hrap aku undi ko...gila kuasa.ko mmg mnusia xder hati perut!

Updated issues around UMP

Updated dari Portal FKM

Updated dari UMPlife forum

Dekan FKM-Team Gerabak Mekanikal

Free Image Hosting

DEKAN FAKULTI KEJURUTERAAN MEKANIKAL PROFESOR DR. ROSLI BIN ABU BAKAR Ph.D (Hanyang University, Seoul, Korea), M.Sc. (Hanyang University, Seoul, Korea), B.Eng. (Mechanical, Hanyang University, Korea)

Hantar banner korang !!!

banner 115×116  Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting .