Speaker masjid 2.

Assalamualaikum n selamat sejahtera kpd semua pembaca blog TGM..
Firstly aku nk cakap, aku adlah seorang free-thinker n aku xpeduli pun ape yg korang
 Buat dlm TGM n aku xnk ambik tahu pun..walaubgmnpun, tenkiu kpd TGM sbb sediakan ruangan blog sebegini spy ak dpt luahkan apa yg tersirat dlm hati aku selama duduk kat dalam UMP ni…ini mungkin adlah kesinambungan  drpd post speaker azan yg di post si 1511_paranormal..dan aku rase mmg betul,..inilah masalah kita..
Kita asyik melihat masalh dalam satu jangka masa yg pendek sahaja..ape2 yg kita dok request,sumer tu hanya bende sementara yg mmang xde value pun..syabas sekali lg kpd TGM..isu speaker azan ni bukan bende main2 taw..terutama kpd anda2 semua yang menjadi pemimpin pelajar..aku bukan nk mengondem korang,tapi tolong r..buta jenis apakah yg mmbuatkan korang x nampak?.. kenapa sejak dari mula duduk di UMP, susah sgt nk dengar laungan azan kat dlm kampus..kalau aku tanye kat korang,percaya x korang yg Allah mengamanahkan kita untuk menjalankan hak Allah di muka bumi..dan sebagai pemimpin,sepatutnya korang bermula disini..

Signifikan mencegah kemungkaran..




Minta maaf kpd semua pemimpin2 sekalian,..walaupun ak mintak TGM post bende ni,aku taw,korang tetap akan dtg n baca,sbb kalu aku suh korang post kat blog korang,mesti x keluar punye…aku naik meluat tgok maksiat yg berleluasa kat UMP ni..ok,mmg xleh nk stop sbb itu mmg lumrah manusia..korang sedar x yg kita sebenarnya sedang melahirkan masyarakat yg sedang musnah?..apa yg kita lihat di persekitaran kita akan dipertanggungjawabkan kelak..jangan cakap korang x caya ttg perhitungan Allah nanti..kang ade yg kene cop kafir kang..

Inikah yg korang kate membangunkan modal insaniah yg berkualiti?..aku nk ckap pun aku ni bukanlah terer sgt bab agama,tapi tolonglah..kita semua ada basic agama..

Ok,point aku simple yg mudah je untk difahami..
Aku nk korang tgok situasi dunia hari ni,bukak mata korang luas-luas..ini bukan tujuan kita..di university kita dituntut untuk menuntut ilmu,bukan memenuhi tengkolok nafsu korang..ok,hak…apa yg korang katakan dgn hak?..hak nk berhibur?..hak nk hidup free?
Hak nk bercouple?..hak nk dapatkan apa yg nafsu korang nak?..itukah yg korang belajar
Sampai masuk ke UMP?..

Plezz kawan2,ini bukan tujuan asal kita..tolonglah jadikan masjid UMP institute penting kta..ini dahlah masjid jenis pasang siap,bila masuk dlm masjid sumernya x lengkap..sungguh mengecewakan…speaker dlm masjid pun malfunction..ape benda ni?
Korang leh fight untuk konset,korang leh fight untuk karaoke,korang leh fight untuk tv besar,korang leh fight untk makanan murah…tapi nk jalankan amanah Tuhan,korang lesu..korang diam dan terus mengikut telunjuk…korang patut bersyukur sbb masalah sosial kat UMP x sekronik universiti lain..inilah yg kita kena maintain..

Sape yg dengar khutbah jumaat?..korang perasan x betapa lemaunya bacaan khatib?..
Maaf kalau aku terkasar,,mmg ak sengaja berkasar sbb kalau mcm nilah anak bangsa yg sedang dilahirkan,alamat habislah masyarakat kita..

Buat kerja nk berkira…buat lebih sikit dah nak ungkit..nk gaji lebih la..nk bonus la..ape ni?..bila kita nk belaja yg Allah itu membalas jasa baik kita yg ikhlas?..benda simple tapi bila korang abaikan satu institut yg terpenting dlm Islam,inilah yg terjadi..
Masyarakat yg korup,..useless.dan xbertanggungjawab..dan sebagainya..

Aku suke cara TGM..this is our university,,dig it…



Selain dr menjaga nama baik ump,kita melahirkan masyarakat yg kuat kerohanian..dengan cara apa?..itulah tanggungjawab pemimpin..bukan fight untk bende yg tak mendatangkan faedah .

sent by student prihatin

7 orang Mahasiswa cakna:

iluminasi said...

salam iluminasi..

YEAH!!!.... terima kasih kpd person yg bg post ni... aku suke cara ko....

aku pun dh meluat tgk dak ump yg mlm2 duk berkepit laki pempuan... sampi kul 2,3 pagi..

aku teringat satu peristiwa..
kat parking motor,pintu pagar masuk ke kk1 n kk3..
dh la dating tempat murahan cmtu... menyemak,menghalang lalu lintas.. bile aku usha, xreti2 bahasa nk bla... dak laki tu plak usha aku balik..konon2 tunjuk kuat la depan awek... yang pempuan tu plak, cam bangga je bila aku bla.. ape yang aku nmpk... korg tu mcm bodoh je.. cam xde ilmu agama.. blajar je tinggi2 sampai masuk u.. tapi masih xdpt nk bezakan mana baik n mana buruk..


k..klu korg ade ilmu agama... aplikasikan la ilmu agama korg tu dalam kehidupan seharian korg...
jgn just simpan ilmu korg tu wat pekasam... berdosa korg yg ade ilmu agama tapi x aplikasikannye


ni x..bila nafsu menguasai akal.. korg terbuai dgn asmaradan korg tu..

TOLONG INGAT MAK N BAPAK KORANG KAT KAMPUNG...
DIORG X HANTAR KORG MASUK UMP NI TUK KORG CARI JODOH..N TUK KORANG DATING SAMPAI PAGI BUTA...

KEMANA KORANG LETAK HARGA DIRI SEORANG MUSLIMAH?..

FIKIR2 KAN LA...GUNAKAN AKAL DAN FIKIRAN N ILMU AGAMA KORG SEBAGAI GUIDE DLM KEHIDUPAN SEHARIAN KORG..

KORANG SEMUAKAN DH BESAR PANJANG..
DAH BIJAK PANDAI.. SO AMALKAN LA YANG TERBAIK..

SALAM

dinding retak said...

salam.

thanks kpd student prihatin.
psoting anda amat2 bermkna n berjiwa.

ape yg kite hadapi skrgni adalah penyakit2 akhir zaman.

sakit hati n sedih pun ade bila tgk akhlak muda midi ni rosak.

walau ape pun cara or langkah diambil tuk mengatasi penyakit2 ni, biarpun pihak universiti mengambil tindakan, ia tetap akan berterusan. krn pelaksananye akan fikirkan 1001 cara tuk menghalalkan ape yg dilakukannye dan akan memutar belit fakta agama tuk malakukan maksiat.

bila nafsu menguasai diri, agama akan diketepikan dan akal akan berfikir kearah tuk melakukan maksiat itu.

sama2 la kite mencegah kemungkaran......

speaker besar said...

aku just nk kongsi satu peristiwa berkaitan posting kali ini..

bnde ni berlaku kat ump pekan...
baru lagi...dlm mggu lps kot...

kat ruang lobi,kan ade bnyk meja tuk lepak....
aku n the gang duk ar kt situ siapkan assgment... tetiba datang satu couple ni duk selang satu meja dari kami... mula2 tu ok diorg tu... tapi dh lama2..aku terperasan la yg laki ni asyik pegang tgn dak pempuan tu...dak pempuan tu lak, bagi je laki tu pgg tgn dia...

bile dia prasan aku tgk,dia alih n lepaskan tgn dak pempuan tu...adelah dlm 2,3 kali diaorg wt cmtu...

last2.. mgkn bengang asyik aku usha je...diorg bgn n pindah ke meja lain...meja kat belakang aku...tapi selang 2 meja lak..

n diorg teruskan gurau senda diorg tu kat situ...

persoalannye...cmtu ke pelakuan seorg mahasiswa?... buat malu je la....

Anonymous said...

tu budak mne?
taun 1 kn.. mmg nk kne brainwash ni..

hantu jelangkung said...

ni le jadinye kalu xpaham2 yg kat pekan tu ade ape...ump kne wat speaker masjid cepat,biyo halau setan2 yg ade kat situ..satg,korang yg duk dlm kampus tu sakit r..byak cerita ak dgar pasal ump pekan ni...nk tau?..haa...

iluminasi,post sket citer 'paranormal' nko..biyo sedor sket dak2 tahun 2 ni...

iluminasi said...

sory semua..
dh lama aku x comment ape2 kt blog TGM ni..bese la...sibuk memanjang...

aku ade kenalan duk kat kuala pahang... bnyak cerite paranormal yang dia cerite kat aku... dari tanjung selangor hingga lah ke kuala pahang... ade cerite tersendiri...

harap korang jagalah perlakuan dan tingkah laku korang ye...

Gerabak said...

Terima kasih kepada anda semua yang memberi komen di TGM`s blog.

regards
TGM`s crew

Updated issues around UMP

Updated dari Portal FKM

Updated dari UMPlife forum

Dekan FKM-Team Gerabak Mekanikal

Free Image Hosting

DEKAN FAKULTI KEJURUTERAAN MEKANIKAL PROFESOR DR. ROSLI BIN ABU BAKAR Ph.D (Hanyang University, Seoul, Korea), M.Sc. (Hanyang University, Seoul, Korea), B.Eng. (Mechanical, Hanyang University, Korea)

Hantar banner korang !!!

banner 115×116  Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting .