PRO.....x,y,z.....

salam demokrasi
salam mahasiswa...

tentera oren?? seorang CALON yang mengetengahkan jentera dengan tema OREN pada malam pertama manifesto di PEKAN adalah menyerupai 1 gerakan di sebuah universiti lain yang lebih kepada 'PRO' masing-masing..tetapi kenapa beliau tidak di label sebagai PRO-'**' kemushkilan pada TGM kerana BLOG itu hanya mengetengahkan isu-isu PRO A dan PRO M.

ini bagi TGM isu meraiah undi, isu menjatuhkan lawan calon itu dengan mengeluarkan isu lapuk supaya meraih undi golongan-golongan tertentu...tapi adakah penulis blog itu sendiri faham mengenai PRO A dan PRO M ini?? ini isu besar ini isu nasional kenapa harus diketengahakn isu-isu seperti ini??? bertanding dan sokong lah dengan cara sebetulnya...

jadi mahu diangkat calon ini yang pada hemat TGM hanya lebih MENGADU dari bermanifesto??? isu makanan mahal?? jadi mana solusinya??? TGM lebih tertarik dengan solusi CALON ini yang mana mengetengahkan cadangan agar lebih banyak pegusaha cafe yang berniaga, dengan ini di kalangan peniaga akan bersaing bukan saja dari segi haraga malah dari segi kualiti dan kuantiti masing...maka manfaat akan pulang kepada MAHASISWA sendiri..

di sini TGM menganalisa dan menganalisis dari setiap calon mahu dari clon FKM sendiri dan juga calon2 dari fakulti lain samada calon umum mahupun fakulti..jadi sekiranay CALON ini yang hanya bertanding utk kerusi fakultinya dan 1st year student tetapi keluar dengan idea dan solusi yg lebih baik dari CALON ini jadi dimanakah tahap kematangan dan krealibitian CALON ini?? anda MAHASISWA jadi fikir-fikirkan...

calon itu juga ketika di pekan telah mengetengahkan isu KEMUDAHAN SUKAN yg kurang baik, tetapi masih lagi tidak mengusulkan solusi...kami MAHASISWA dahagakan solusi konkrit bukan dengan hanya kata-kata yg berkobar-kobar..mengenai isu gelangang FUTSAL, TGM sendiri mendengar di kalangan rakan-rakan di dalam PEKA 5 bahawa perkara ini telah diketengahkan kepada pengurusan dan kesepakatan telah di ambil bahawa gelangang itu akan dibaiki kemudian, pada cuti semester, ini kerana sekiranya gelangang itu dibaiki sekrang kemana MAHASISWA PEKAN akan beriadah???

ini menunjukkan sekali lagi CALON ini tidak menunjukkan kematangan kerana hanya serkap jarang dan tanpa mebuat kajian terlebih dahulu, jadi adakah kita mahu PEMIMPIN yg hanya SERKAP JARANG dan tidak MATANG???? sekali lagi MAHASISWA sendiri fikirkan..

sekiranya calon itu menang kerusinya iaitu kerusi UMUM sudah semestinya beliau akan memegang tampuk utama MPP, yang pada hemat TGM lebih layak adalah calon kerusi fakulti itu yg lebih matang dan berkemampuan lebih, jadi fikirkan mahukah MPP UMP dipegang oleh seorang yg PANDAI MENGADU dari bermanifesto??? yg tiada solusi berbanding POPULAR di HALAMAN SENDIRI??? tepuk dada tnya minda ini bukan fitnah...kami sediakan bukti, kami sendiri percaya anda menghadiri sendiri 'MENGADUS'TO' beliau....

4 orang Mahasiswa cakna:

Fadzrul Hisyam said...

Itulah, kalau pertama kali datang ke Pekan semata-mata manifesto. Pemimpin begini hanya pandai bersandiwara sahaja dan bukan benar-benar berjuang untuk kebajikan mahasiswa sebenar.

Tak perlulah gimik-gimik berlebihan kerana itu tidak menunjukkan pun kredibiliti seseorang.

Kita boleh lihat calon PRK lepas yang sangat hebat dari jumlah penyokongnya dan sorakan oleh penyokongnya hingga boleh menggegar bumi UMP, malangnya dia tetap tewas dan dia juga mengakuinya serta beranggapan calon yang dikatakan di atas bakal menerima nasib yang sama dengannya.

Apa pun, sorakkan tak menunjukkan kualiti pemimpin itu, melainkan hasil yang diusahakan itulah menandakan baik buruk pemimpin itu.

Anonymous said...

a ah...
mcm la die tau sgt hal kat pekan ni..

ada calon yg lain pun sama..
tukang sorak bukan main kuat lagi..
stakat bawak rombongan 1 bas, dtg KK5, ingat bole raih undi student pekan??

manifesto biar realistik dan logik la..asyik2 isu lama..

Skodeng said...

Senang ckp...

xtaw jgn ckp...kalu taw pn siasat r dulu...nie ikut sedap nafsu mulut die je men sebut2...ape kejadah semua nie???

Skodeng said...

teman nk namboh skit nie yeop...

teman nk bgtaw nie...td teman ttgk r blog tu...ade komen bdk pompuan tu die buang...nape??...buadak pompuan tu brani je tayang muka die...tp nape author blog tu delete post komen bdk tu???...ate blog tu takut ke ape???

Updated issues around UMP

Updated dari Portal FKM

Updated dari UMPlife forum

Dekan FKM-Team Gerabak Mekanikal

Free Image Hosting

DEKAN FAKULTI KEJURUTERAAN MEKANIKAL PROFESOR DR. ROSLI BIN ABU BAKAR Ph.D (Hanyang University, Seoul, Korea), M.Sc. (Hanyang University, Seoul, Korea), B.Eng. (Mechanical, Hanyang University, Korea)

Hantar banner korang !!!

banner 115×116  Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting .