UNDIAN BERAT SEBELAH???

SALAM...

TGM baru sahaja menerima maklum balas dari kalangan MAHASISWA yg pergi mengundi, dan rata-ratanya baru sahaja menyedari bahawa mereka perlu SKROLL ke tepi untuk melihat 4 lagi calon yg bertanding untuk kerusi MPP 11/12.

disini TGM tergaman kerana perkara ini seharusnya tidak berlaku!!! kerana bukan isu SKROLL atau tidak tetapi implikasi dari perkara ini, kerana apa?? KETELUSAN telah hilang!!!! sekiranya MAHASISWA cakna dan mengetahui dan mengenali kesemua calon itu tidak menjadi masalah tetapi bagai mana sekiranya sebaliknya??

mungkin akan ada persoalan atau komen2 dari MAHASISWA/I seperti 'semua haruslah cakna, x kenal nasiblah' tetapi bagi TGM ini soal DEMOKRASI, soal KETELUSAN, soal !!! sekiranya yg keluar mengundi itu tidak mengenali dan hanya MAIN TEKAN itu terpulang itu HAK mereka!!!

mungkin ini jugalah sekiranya tidak ada jentera PRK dari kalangan MAHASISWA sendiri, tidak terkandung di dalam AUKU??? TGM disini timbul dengan persoalan kenapa AGM KELAB di tangguhkan dengan sifat dari pemimpin-pemimpin kelab ini sanggup KOMPROMI dengan pihak JHEPA semata-mata bagi memberi laluan dan KEUTAMAAN pada pemilihan MPP.

jadi TGM kuatir selepas ini MAHASISWA KEPIMPINAN KELAB TIDAK MAHU LAGI KOMPROMI mengenai penangguhan AGM mereka pada masa akan datang dan apa-apa sahaja dengan alasan


MAAF AGM TIDAK PERLU MENUNGGU PEMILIHAN MPP KERANA TIADA DI DALAM AUKU

jadi bagi TGM kaji semula, UMP sudah cukup kompromi dengan pihak PENTADBIRAN, sudah puas mengikut TELUNJUK, sudah jemu dengan BIROKRASI, sudah lelah dengan PERMAINAN ini, adakah kita akan ada acuan sendiri dengan terbitnyua PRO A dan PRO M?? itu juga tiada di dalam AUKU bukan??? 

tetapi kenapa UNIVERSITI lain ada, dan UMP tiada?? sebab nilai kita KOMPROMI para MAHASISWA saya ulang MAHASISWA..jadi pihak JHEPA juga harus KOMPROMI di dalam perkara-perkara ini.. ternyata peratusan keluar mengundi seperti dimaklumkan sehingga pukul 4.00ptg tadi jumlah keluar mengundi masih kurang iaitu kedua tertinggi jumlah paling kurang keluar mengundi, 

mungkin kira perlu berfikir dan menilai semula mungkin MAHASISWA kurang KEPERCAYAAN kepada PRK kali ini kerana tiada seorang pon pelajar yang terlibat semua di tangan PENGUASA..A kata mereka maka A lah pada semua!!!!

disini sebelum TGM menutup posting ini pihak TGM mahu mohon pendapat dan pandangan adakah yg keluar mengundi pada hari ini 22 FEB 2011 diberi PESANAN dan TAKLIMAT terlebih dahulu untuk SKROLL mengenai 4 calon lagi yang gambar mereka tidak dipapar secara langsung didalam 'screen' dan adakan PRK harus diadakan SEMULA???

MAHASISWA BERANI ADALAH MAHASISWA YANG BERSUARA!!!


5 orang Mahasiswa cakna:

LAIN PADANG said...

SOKONG POST KALI NI.. TADI AKU MENGUNDI DLM KUL 12 TGH HARI.. AKU TGK TUK CALON UMUM HANYA ADA 18 ORG..
KONFIUS PUN ADE SEBAB SEINGAT AKU ADE 22 ORG.. AKU ASSUME LA MGKN ADE CALON YG TARIK DIRI LAST MINIT KOT.. SO XKISAH LA..
SO 18 CALON YG ADE TERPAPAR KAT SKRIN TU JE YG AKU "PANGKAH"... NASIB MALANG LA KPD 4 CALON YANG X TERPAPAR GMBR N NAMA MEREKA TU...

TU PUN AKU TAHU LPS AKU ABIS KELAS DALAM KUL 4 LEBIH...

SO CMNE NK KIRE PEMILIHAN PRK KALI NI EK?... MCM X ADIL JE AKU RASA... KESIAN LA KPD CAON YANG KALAH TU...MUNGKIN MEREKA BOLEH MENANG SEKIRANYA NAMA N GAMBAR MEREKA TERPAPAR SEKALI DGN CALON2 YG LAIN..

Dak Gambang said...

Aku pn mengalami nasib yang sama la... yg bestnye calon tu mmbr aku sndr...aku tgk nama dia takde dlm list calon umum... xyah la aku nk sebutkan nama mmbr aku tu..

MEMANG X PUAS HATI LA.. member aku kalah... bukan sebab dia tak layak ke ape ke... tapi sbb sistem yg ntah ape2...

Gerabak said...

tolong bersatu dan kumpulkan suara mahasiswa

Anonymous said...

gerabak, mohon dedahkan nama siapa yg xde 4 orang tu.. ktorg pun nak tahu jugak - dak meki tahun 4 LI

Gerabak said...

anon:maaf bukan mengelak, dan bukan juga sengaja tidak mahu menyatakan fakta...

namun 'kaki' yg kami hantar untuk mengambil gamba sekitar 4.30ptg situasi telah berubah dan sistem telah di edit.

dan perkara ini adalah secara rawak, maka wajah 18 yg muncul adalah berbeza bagi setiap individu, itu ari servey yang dikumpul.

namun terdapat 1 lagi situasi, bagi satu fakluti yg menang tanpa bertanding itu keadaan adalah berbeza kerana mereka tiada bahagian undian 'kerusi fakulti' bi dasar screen seperti fakulti lain maka 22 gambar calon terpapar pada 1 screen penuh.

Updated issues around UMP

Updated dari Portal FKM

Updated dari UMPlife forum

Dekan FKM-Team Gerabak Mekanikal

Free Image Hosting

DEKAN FAKULTI KEJURUTERAAN MEKANIKAL PROFESOR DR. ROSLI BIN ABU BAKAR Ph.D (Hanyang University, Seoul, Korea), M.Sc. (Hanyang University, Seoul, Korea), B.Eng. (Mechanical, Hanyang University, Korea)

Hantar banner korang !!!

banner 115×116  Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting Free Image Hosting .